Never Too Loud | Sveriges mysigaste community

Sveriges mysigaste musikcommunity som berör alla typer av rockmusik. Bli medlem, kommentera, betygsätt, och skaka huvud!

Forum

Post Reply
Forum Home > Skivor > Skivsamling

Glenn
Site Owner

Hur ser er skivsamling ut?

Trots stor internetmarknad för musikförsäljning finns det en hel del personer som fortfarande handlar musik i fysisk form. Är du en av dem?

I denna tråd är det tänkt att berätta om senaste skivköp, hur stor ens skivsamling är, hur intresset ligger och hur länge man samlat. Varför inte bjuda en bild på hur din samling ser ut?

Berätta om vilken typ av skivor du köper (rariteter, lp och så vidare) och se hur andra känner för sitt skivsamlande.

--

"It keeps you fit - the alcohol, nasty women, sweat on stage, bad food - it's all very good for you".
- Bon Scott

August 3, 2011 at 12:28 PM Flag Quote & Reply

Jandelin
Moderator

Senaste skivan jag köpte: Metallica-Reload och Metallica St. Anger

Hur stor skivsamlingen är: har ca 400 vanliga cd-skivor och 40 LP-skivor. 

Jag har samlat i exakt 5 år. 

Jag köper för det mesta vanliga cd-skivor. 

August 3, 2011 at 5:14 PM Flag Quote & Reply

Glenn
Site Owner

Senaste skivköpen för mig är en samlingsskiva med Johnny Cash och Metallicas Kill 'Em All. Har velat ha Metallica-skivan länge men slog inte till med ett köp förrän några dagar sedan.

Jag har ungefär 500 skivor varav en del är svåråtkomliga och andra bara är "vanliga". Började samla på allvar för ungefär ett år sedan, så samlingen har snabbt blivit större.

När det kommer till LP har jag inte så många, men intresset för just LP har blivit svagare med tiden. Förr köpte jag en del, men nu köper jag mest de skivor jag verkligen vill ha. AC/DC's Let There Be Rock och Electric Boys Funk-O-Metal Carpet Ride var två givna köp och jag försöker just nu få fatt i T. Rex Electric Warrior som är en riktig jävel att få tag på i bra skick.

--

"It keeps you fit - the alcohol, nasty women, sweat on stage, bad food - it's all very good for you".
- Bon Scott

August 4, 2011 at 10:34 AM Flag Quote & Reply

Jandelin
Moderator

Fick idag sex nya skivor i min brevlåda och dessa var: 

Anthrax- Worship Music

Dream Theater- A Dramatic Turn Of Events

Opeth- Heritage

Symphony X- Iconoclast

Vader- Welcome To The Morbid Reich

Vomitory- Opus Mortis VIII

September 22, 2011 at 10:09 AM Flag Quote & Reply

Oscar
Moderator

Var det någon utav er som inhandlade något exklusivt under Record Store Day? Det blev ingenting för min del, då det i många fall är vinylskivor som ges ut av rockband och artister (och jag har ingen fungerande vinylspelare).

April 22, 2012 at 6:08 PM Flag Quote & Reply

Glenn
Site Owner

Blev inget för min del. Hade väl varit Bruce Springsteens Rocky Ground jag skulle ha köpt hem isåfall.

Förra året köpte jag dock AC/DC's Shoot to Thrill på vinyl. Den har jag kvar fortfarande, i inplastat skick. :)

--

- Bon Scott

May 1, 2012 at 2:47 PM Flag Quote & Reply

Jandelin
Moderator

Senaste skivköpet för mig var:

Adrenaline Mob- Omerta

Blue Öyster Cult- Blue Öyster Cult

Entombed- Clandestine

Gamma Ray- To The Metal

Accept- Stalingrad (CD+DVD)

Kreator- Phantom Antichrist

Marduk- Serpent Sermon (Limited Edition)

Overkill- The Electric Age (CD+DVD)

Rival Sons- Pressure And Time

Rush- Clockwork Angels

Sabaton- Carolus Rex 2-CD (Digibook)

Anthrax- Spreading The Disease

Devildriver- Devildriver

Hypocrisy- Into The Abyss

Machine Head- Burn My Eyes

Slayer- Seasons In The Abyss

June 24, 2012 at 2:55 PM Flag Quote & Reply

Glenn
Site Owner

Fick nyligen hem Crashdiets nya skiva. Även om jag inte var så förtjust i den (läs gärna recensionen) så är det alltid kul att få ett signerat exemplar och hitta sitt eget namn i skivans booklet! :) 

--

- Bon Scott

January 26, 2013 at 1:41 PM Flag Quote & Reply

You must login to post.